Vanliga frågor

Beställ hemsida

Allmänt

Våra paket

Serviceavtal

Beställ hemsida

Det är inte alltid helt lätt att veta vad man vill ha för hemsida och vad denna ska innehålla, men här kommer några riktlinjer. Du behöver fundera över vem hemsidan ska rikta sig till. Vad det är för information du vill ha på hemsidan. Enklast är om man hittar någon sida man tycker om så kan man låta sig inspireras över bild och text. Vad är det för funktioner jag vill att hemsidan ska innehålla? Några exempel på funktioner som våra kunder brukar efterfråga: karta, kontaktformulär och bildgalleri.

Se våra paket »

Det är faktiskt väldigt enkelt. Ni som kund bestämmer er för vilket typ av paket som passar er budget och era behov. Vi kan även skapa skräddarsydda offerter för större hemsidor.

Läs mer om skräddarsydd hemsida »
Se våra paket »

Det kan du absolut göra, du har möjlighet att ändra både bilder och texter på din hemsida. Det är möjligt för att vi använder oss av det etablerade CMS-systemet Wordpress

Vi för över din befintliga mail om ni väljer att använda vårt webbhotell.

Läs mer om vårt webbhotell »

Ja, det kan vi göra. Men ibland lönar det sig inte att uppgradera hemsidan och vi kan då råda er att beställa en helt ny hemsida istället. Skicka ett mail till info@webbfantasten.se med länk till din hemsida och information om vad du behöver hjälp med så återkommer vi.

Ja, det går bra. Vi rekommenderar dock inte att du gör det själv om du inte har kunskapen, då det är mycket som kan gå snett. Det vi rekommenderar våra kunder är att kontakta oss eller någon annan webbyrå så ordnar experter det efter dina önskemål. Maila oss på info@webbfantasten.se

Du behöver med jämna mellanrum se över din hemsida, det kan vara allt från att uppdatera dina funktioner eller se över din kod. Mycket har med säkerhet att göra, om din hemsida har föråldrad programvara är det lätt för hackers att ta sig in och förstöra. Förutom säkerheten på din hemsida förändras också t.ex sökmotorer som google, helt plötsligt så kräver de en ny rad i koden eller att sidan uppdateras på ett visst sätt för att du ska rankas högt, med ett serviceavtal behöver du inte tänka på dessa bitarna det ordnar vi på webbfantasten

Läs mer om vårt serviceavtal »

I alla våra paket ingår 1 månads fri support, förutsatt att ni använder er av vårt webbhotell.

Vill ni ha löpande support så erbjuder vi ett förmånligt serviceavtal.

Läs mer om vårt serviceavtal »

Absolut, vi har möjlighet att hjälpa dig att skriva text, förutsatt att du skriver några rader som förklarar vad du vill ha för typ av innehåll på respektive plats.

Kontakta oss om ni vill ha en kostnadsfri offert.

Bilder kan vi också hjälpa dig med, detta innebär att vi köper ut stock foton som kan symbolisera din verkamhet och dessa kostar 250:-/st*.

* Samtliga priser är exkl. moms.

Allmänt

Vi har lång erfarenhet av att skapa hemsidor åt företag inom alla branscher. Vi erbjuder en helhetslösning inom webb med alla tjänster under samma tak. Vi hjälper er från start till lanserad hemsida. Det är både kostnadseffektivt och smidigt för dig som kund.

Vi erbjuder alltid:

Responsiva och snygga hemsidor

Stabila och pålitliga webbhotell

Obegränsat antal mailadresser

Webbfantasten är en del av Klevland Reklambyrå AB och erbjuder prisvärda paketlösningar för hemsidor till företag i hela Sverige. För att läsa mer om Webbfantasten klicka här »

Vill du läsa mer om Klevland Reklambyrå klicka här »

Från det att vi får material från er så tar det vanligtvis cirka 1-2 veckor. Med reservation för hög arbetsbeläggning som kan medföra något längre leveranstider.

Läs mer om våra villkor »

Du betalar först när vi levererat din nya hemsida. Du får då en faktura med betalningsvillkor på 15 dagar. En faktureringsavgift på 25:- exkl. moms tillkommer.

Läs mer om våra villkor »

Nej, inte för själva hemsidan. Däremot får du efter första året betala för webbhotellet där din sida finns uppladdad (kostar 995:-/år exkl. moms). Första året är fritt och ingår alltid i våra paket. Du behöver även en domän (www.dittföretag.se), som kostar ca 150:-/år exkl. moms.

Läs mer om våra villkor »

Självklart! Kontakta oss på info@webbfantasten.se så återkommer vi.

Att få fler besökare på hemsidan är inte alltid helt lätt, oftast handlar det om att ha en relevant hemsida med rätt innehåll samt att alla inställningar är korrekt gjorda. Finns även möjlighet att köpa reklamplats genom t.ex Facebook och Google. Vi har en tjänst som hjälper dig med just detta, våra experter vet precis hur de ska göra för att ge dig alla förutsättningar till fler besökare.

Läs mer om vår sökmotoroptimering »

Det gör du på bästa sätt genom att skicka ett mail till info@webbfantasten.se. Vid brådskande ärende går det bra att ringa men för smidigast hantering och bästa service ser vi helst att ni kontaktar oss per mail.

Våra paket

De flesta av våra kunder väljer vårt proffspaket. Det innehåller det mesta, såsom kontaktformulär, SEO-verktyg och bildspel. Enklast är att hitta inspiration från något av våra referesnsprojekt för att du själv ska känna vad du skulle vilja att din hemsida innehåller och vilka funktioner du kan tänkas behöva.

Ibland händer det att man växer som företag, likaså behöver din hemsida kunna göra detsamma. Vi kan uppgradera ditt paket om ni skulle behöver fler funktioner eller fler sidor. Arbetet sker enl. ök vad gäller pris och leverans.

En domän är det namn som visas i webbläsaren när någon besöker din hemsida och i din mailadress, exempelvis www.webbfantasten.se och info@webbfantasten.se.

För att se vad som ingår i varje paket klicka här.

Vi hälper er med mailen på det sätt som passar er bäst.

På webbhotellet installeras hemsidan och det är även där du har din mail.

Om du har valt att ha din hemsida på vårt webbhotell så ger vi dig 1 månads fri support på problem som kan uppstå vad gäller din hemsida och mail.

Fördelen för dig som kund är att du ringer samma företag för problem som uppstått på din hemsida och för att hjälpa dig installera en ny mailadress.

Vad har företaget du anlitar för erfarenhet, erbjuds support, finns det några dolda kostnader?

Vi har levererat hemsidor till många företag inom olika branscher. Vi kommer gärna med förslag och tips på vad du ska tänka på när du beställer en ny hemsida.

Det som inte ingår i våra paket är en domän. Domän är det namn besökaren skriver in för att komma till din hemsida på nätet (www.dittforetag.se) och även det som syns i din mailadress (fornamn.efternamn@dittforetag.se). Vi kan hjälpa dig att köpa en domän.

Våra webbhotell faktureras årsvis och fakturering sker i förskott under december för kommande år.

I vårt webbhotell ingår alltid daglig backup. Vi hjälper er att återställa hemsidan så fort vi kan. Vi kan dessvärre inte ge någon support om ni valt hosting genom en annan leverantör.

Ja, det går bra. Uppge vilka språk ni behöver när du beställer hemsidan så återkommer vi.

Skulle det vara så att du som kund inte är nöjd efter att vi visat dig designen, korrigerar vi självklart designen efter dina önskemål (inom ramarna för budget). Vårt mål är att våra kunder ska vara 100% nöjda.

Wordpress är det verktyg vi använder oss av när vi bygger hemsidor. Det är i Wordpress du har möjlighet att enkelt ändra text och bild själv. Wordpress är ett väl utvecklat verktyg som används i hela världen.

En hemsida är aldrig helt gratis, på något sätt behöver den finansieras och detta oftast med hjälp av reklam. När ni köper en hemsida från oss betalar du ett engångsbelopp sen äger ni hemsidan.

En responsiv hemsida innebär att din hemsida är anpassad för att se bra ut i alla skärmstorlekar. Detta är särskilt viktigt eftersom du inte vet genom vilken enhet (telefon, dator, surfplatta) din potentiella kund besöker din hemsida. Att hemsidan är responsiv är en branschstandard sedan flera år tillbaka.

Serviceavtal

Med ett serviceavtal så ser vi till att din hemsida alltid är uppdaterad med den senaste versionen av Wordpress och att de tillägg som finns installerade på din sida är uppdaterade. Att ständigt hålla hemsidan uppdaterad minskar risken för säkerhetsintrång och ökar stabiliteten på sidan.

Wordpress som våra hemsidor är byggda med uppdateras ofta för att öka säkerheten men även för att nya funktioner tillkommer. Även tillägg som används på hemsidan uppdateras med funktioner. Att ständigt hålla hemsidan uppdaterad minskar risken för säkerhetsintrång och ökar stabiliteten på sidan.

I vårt serviceavtal ingår även att vi kan hjälpa till med mindre justeringar på webbplatsen som att byta ut en bild eller lägga in nya kontaktuppgifter, något som du själv får göra utan ett serviceavtal.

Serviceavtalet löper oftast över ett kalenderår, men möjlighet till ett kortare eller längre avtal finns också.

Då avtalstiden är ett kalenderår och fakturering sker i december för nästkommande period, så ser vi gärna att uppsägning sker senast november månad.

Enkelt. Du skickar in ett mail till info@webbfantasten.se där du skriftligen säger upp ditt avtal. Viktigt att du får bekräftat av oss att vi mottagit din uppsägning, kontrollera gärna!

Kontakta oss per E-post

Vi svarar vanligtvis redan samma dag.






Kontakta oss per telefon

0768 - 65 91 71